Astrid trekt de deur van haar huis achter zich dicht. Haar zoontje zit nog in bad, haar man is op zijn werk, maar zij vertrekt.

Over Judith
Judith van der Wel (1984) behaalde haar bachelors psychologie en theologie aan de Rijkuniversiteit Groningen. Hierna combineerde zij deze studies in een onderzoeksmaster religiestudies aan de Universiteit van Amsterdam. Ze onderzocht daar de (religieus-) Joodse identiteit van drie generaties vrouwen aan de hand van hun levensverhalen.
In 2010 won zij een essaywedstrijd bij het Vlaams-Nederlands Huis deBuren met een brief aan Multatuli. Hierop volgden verscheidene artikelen in onder andere Ons erfdeel en Trouw. Daarnaast publiceerde zij gedichten in Hollands maandblad en Het liegend konijn.
In 2015 verscheen haar debuut Stemmen. Het geheim van het Koninklijk Concertgebouworkest (Querido/Van Halewyck). Voor dit boek volgde zij een jaar lang het Koninklijk Concertgebouworkest op de wereldtournee ter ere van het 125-jarig jubileum.
Net voor de zomer bracht Toneelgroep Amsterdam de roman Vergeef ons op de planken van de Amerikaanse schrijfster Amy M. Homes (1961).
Wanneer begon het te spoken in zijn hoofd? Had iemand iets kunnen doen om hem tegen te houden? Grote vragen waar nabestaanden mee alleen worden gelaten als een dierbare zelfmoord pleegt.
Het kan niet anders of een roman met de titel Judas gaat over verraad. De naam Judas is tenslotte zo beladen, dat niemand zijn kind nog naar die trouweloze discipel zal vernoemen.